21.10.09

Play that funky music, white boy...


Kommer du fra et hjem med klaver?  
Nej, men min far er helt vildt god til at spille guitar.
 
Spiller du selv et instrument?  
Jeg spiller ikke mere, men har spillet klarinet i nogle år.
 
Synger du i badet? 
 Ikke lige i badet, men mange andre steder.
 
Har du nogensinde drømt om at blive musiker?  
Min kæreste er musiker, så jeg lever mit musiker-liv igennem ham. hæhæ
 
Hvad betyder musik for dig?  
Musik er med til at gøre mig glad, trist, sur, ked af det, osv. Jeg bruger musik til meget, alt efter hvilket humør jeg er i.
 
Hvor meget fylder din musiksamling? 
9 meter - Dog er de 70% kærestens jazzplader.
 
Hvad er din yndlingsplade?  
Må man kun nævne én? Scheisse!! Hmm, Jeg er ret vild med CocoRosies 'Ghosthorse and stillborn' (men jeg kan også græde mangen tåre over Antony and the Johnsons 'I am a bird now' og Bon Ivers 'For emma, forever ago'. HA nu nævnte jeg tre!!!)
 
Hvad er den mest pinlige plade, du har stående i pladesamlingen? 
 Jeg har ingen pinlige cd'er, Jeg har jo hørt dem på et tidspunkt, og hvor ville jeg mon være hvis jeg IKKE havde hørt dem engang!? Men hvis pinlig er lig med noget jeg ikke ville sætte på mit anlæg, så er Jamie Cullum nok et meget godt bud.
 
Hvilken sang ville du vælge på en karaokebar? 
Normalt går jeg ikke på kareokebar, men jeg har et svagt minde fra Sam's bar hvor jeg i en ordentlig nissebrandert stod og sjælede med en der hedder Ida til Meatloafs "I'd do anything for love". Det var et kønt kønt syn. 
 
Hvilken sang forbinder du med den første forelskelse?  
Thomas Dybdahls sange.
 
Hvad hører du helst søndag morgen?  
Jeg hører meget gerne Jaga Jazzist, Kings of Leon eller Anaïs Mitchell.
 
Hvilke(n) sang(e) får dig stensikkert på dansegulvet? 
ALT med VETO og Fra De Varme Lande.
 
Hvad er den første sang, du kan huske?  
Cyndi Laupers 'True Colours'.
 
Hvilken sang kan få tårerne frem i øjnene på dig? 
'I Am Birdgirl' med Anthony and the Johnsons.
 
Hvilken musik skal spilles til din begravelse?  
Joga med Björk, ikke fordi den har noget med noget at gøre. Den er bare så fantastisk.
 
Har du været i operaen? 
Ja, men ikke i Danmark.
 
Har du været på festival? 
 Jeps, jeg har været til Roskilde Festival i 2006 og så var jeg til Kløften Festival fordi kæresten skulle spille. Og så har jeg været til Copenhagen Jazzfestival 3-4 år.
 
Hvad har været din bedste koncertoplevelse? 
Michael Jacksons koncert i Kiel 13 juni 1997 - 55.000 mennesker, in your face!
 
Hvis du skulle date en musiker, hvem skulle det så være? 
Stefan Pasborg.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar