20.2.10

Kagebageri!

Nu har jeg lige fået bakset en bær-kage frem. 
Opskriften er fra kogebogen "Den dovne kok" og er simpelthen latterligt nem - lige noget for mig!

4 æg 
300g sukker
175g kokosmel
175g hvedemel
2tsk bagepulver
250g bær (Jeg brugte Jordbær, men alle bær kan bruges)
75g smør 
1/4 dl sukker

Pisk æg og sukker hvidt og luftigt
Vend kokosmel, hvedemel og bagepulver i. 
Hæld dejen ud på en bageplade beklædt med bagepapir og drys med bær. Høvl smørret i tynde flager med en ostehøvl og læg dem ovenpå.
 Drys med sukker og bag kagen i 15 minutter ved 200 grader!

Her er mit resultat. 
Det er rigtig lækkert med de friske bær, og så karamelliserer sukkeret på toppen så der er lidt knas! 
Mmmh...
Nu vil jeg se 'Nick & Norah's infinite playlist' - den er simpelthen så sød og sjov den film!

Ha' en god weekend!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar