6.7.10

Roskilde Festival 2010 i billeder!


1. Roskilde Festival ambånd 2010, 2. Daniel og jeg, 3. Udpluk af vores elskede godnat-noveller, 4. Anne L. som Casper the friendly ghost, 5. Line W. - nu med skæg, 6. solnedgang over G og H, 7. Nete og jeg til Muse koncert, 8. Toilet art, 9. Snekanonen blev vores gode ven, 10. Toilet, et af de pænere slags, 11. Orange Scene, 12. Zzzzz


Jeg er lige hjemvendt fra en overdrevet fed Roskilde Festival. Jeg er stadig helt høj af musik, indtryk, smukke mennesker, sol osv. Vi boede 17 personer, som alle er fra Esbjerg, i den fantastiske Camp Har Du Barberet Din Mis? Vi fik pyntet vores pavilion med lyserøde poser og hjerter - det var SÅ fint. Vi ankom lørdag eftermiddag til et KAOS af telte, mennesker og orange veste. Hegnet var blevet væltet før tid. Vi havde heldigvis en i lejren der skulle arbejde, så hun løb ind og fandt en god plads til os og spredte tøj, sovepose og liggeunderlag ud, for at holde så meget plads som muligt. Hurra for Julie! Vi fik hurtigt sat telte op og kunne da sidde og se på hvordan folk kom nassende for at få en lille plads, men der var lukket. Vi skulle have 7 telte i vores lejer. Vi fik hurtigt kontakt til vores nye naboer, som var en flok nyudklækkede studenter fra Amager. Deres camp indeholdte alt hvad vi kunne ønske os. En fordrukken lægestuderende som var en rigtig chamør. Den stille fyr som blev meget snakkende når han fik en øl, eller 60. Nik&Jay-fyren der kunne drikke urimeligt mange 'shotguns' uden den mindste tøven og altid var klar på et spil 'Pomfrit'. Den søde fyr, der aldrig hilste når man mødte ham i dagtimerne, men som snakkede til ens ører blødte når solen gik ned. Til sidst men ikke mindst en Guitar-spillende lillebror type som hurtigt vandt vores hjerter da det viste sig at han kunne spille 'Jul På Vesterbro".

Vi havde god-nat læsning med erotiske noveller,som en af pigerne havde fået i en Tidens Kvinder blad. Det har vi haft meget sjov med. Og udover timelange chill-moments i lejren, er Roskilde jo også et overflødighedshorn af dejlig dejlig musik. Det var mange bands jeg havde glædet mig sygt til at høre for, gud ved hvilken gang. Men også mange jeg glædede mig til at høre for første gang. Af de positive oplevelser var der  Meshuggah, som jeg har hørt lidt af hjemmefra, men aldrig live. Jeg blev meget positivt overrasket. Jeg hører ikke denne type musik normalt, men jeg have besluttet mig at tage ind og høre koncerten da man ikke gå glip af dette vilde band. Jeg har ikke forstand på denne type musik, men jeg var meget imponeret. De spiller hurtigt, højt og vildt. Jeg blev meget imponeret over bassisten og guitaristen der begge havde ansigtshår nok til at kunne fylde en hel dyne. De stod begge med spredte ben og headbangede så deres hår var 2,5cm fra gulvet. Andre gode oplevelser var The Asteroids Galaxy Tour som spillede en ok koncert på Odeon. Jeg kender ikke deres musik, men meget meget overrasket over at se denne spinkle pige give den SÅ meget gas. Af andre fede koncerter var der Prince, Jack Johnson, The Temper Trap, Efterklang, Gorillaz, Robyn, The Prodigy og selvfølgelig de fantastiske Muse. Er du ræv hvor var det en fed koncert. Der var det sygeste lysshow og så er Matthew Bellamy fantastisk i sig selv.

 Jeg blev utrolig skuffet af Kashmirs koncert, som jeg faktisk havde glædet mig rigtig meget til. Synes faktisk det var direkte kedeligt. Kashmir hører ikke til på Orange Scene. De fungerer altså bare bedre ved intim koncerter. 

Vi var 4 piger der tog op og stod i pit til Den Sorte Skole, som også var så vildt fedt. Utroligt så god en stemning 3 fyre og deres laptops kan sprede på 2 timer. Vi fik danset, sunget, ravet, hoppet, skrålet og lighteren kom også frem under Jeff Buckleys 'Halleluja'. Smukt!

Kort opsummering:

Ugens mest sagte sætning: "Er der nogen der har en lighter?"
Ugens optur: Roskilde Festival!!!
Ugens nedtur: minus på kontoen og soleksem - Men så længe det hele er foregået på Roskilde Festival, så er det egentlig lidt optur!
Ugens fedeste koncert: Muse, med et mulehår foran Den Sorte Skole
Ugens dårligste koncert: FM Belfast.punktum.
Ugens sang: CV Jørgensens 'Costa Del Sol'
Ugens mest spiste madvare: Dåsemakrel og Champignong ost
Ugens drik: øl og paphvidvin



354dage 17timer 24minutter 12sekunder til næste års Roskilde Festival. 
Ses vi? - Det tror jeg nok vi gør!


4 kommentarer:

  1. jeg er forelsket i det her indlæg !!! -og det er jeg bare!

    SvarSlet
  2. Skønt indlæg Anne, det beskriver så meget den uge. En uge som var fyldt med nye mennesker og fede oplevelser.
    Møs!

    SvarSlet
  3. Bliver egentlig lidt i tvivl om vi har haft de samme naboer :)

    SvarSlet
  4. vi boede i L90. Lige på hjørnet af Power Walk og East Side Boulevard. Ved siden af Camp Mustache. Genialt!

    SvarSlet